dimarts, 9 de juny del 2015

"H@z TIC Down"

"H@z TIC Down" es el nou projecte elaborat per la Fundació Solidaritat Carrefour i Down Espanya i presentat el 26/03/2015. El objectiu del qual es crear aules educatives interactives, en les que s'incorporaràn ferramentes i recursos teconlògics de Infantil i Primaria adaptats a les necessitats d'aprenentatge, per poder facilitar el aprenentatge de nens i jòvens amb síndrome de Down de tota España. Gràcies a aquest projecte, podrán millorar la seua capacitat cognitiva i l'adquisició de coneixements mitjançant l'us de recursos tecnologics, que facilitarà la seua futura autonomia.

Per altra part, anteriorment, tot començà amb la elaboració per part de Down España d'un projecte anomenat "H@z TIC" on es promou l'aprenentatge mitjançant recursos tecnològics. Es va desenvoupar gràcies a la col·lacoració de Down Espanya, juntament amb el Ministeri de Educació, Cultura i Deport, el qual s'investigaca com afecta l'ús de les tablets al procès d'adquisició de coneixements, ja que no hi havia cap mena de investigació de les Noves Tecnologíes orientades al àmbit educatiu en les persones amb Síndrome de Down.

Es pretenia afavorir la utilització de les TIC's per part del alumnat amb Síndrome de Down i altres discapacitats intelectuals, com tablets, pantalles i pissarres digitals interactives per donar una millor resposta educativa a aquests alumnes. Aleshores Down Espanya va desenvolupar un programa al llarg del curs escolar 2011/2012 en centres educatius d'Andalucia, Aragó, Catalunya, Castilla i Lleó i Galicia, amb uns resultats excel·lents. Així doncs arribaren a la següent conclusió:
  • "Se constató que las herramientas visuales que ofrecen estos dispositivos optimizan el aprendizaje de las personas con síndrome de Down y posibilitan un salto cualitativo en la integración del alumnado con esta discapacidad intelectual. Asimismo al implicar a la familia en el aprendizaje de sus hijos, se favorece la coordinación de ésta con la escuela y la asociación, con los consiguientes beneficios que esta sinergia aporta al alumno. Su fácil e intuitivo manejo permite, además, minimizar las dificultades que los métodos tradicionales suponen para los alumnos con síndrome de Down" (Down Espanya, 2012).
Així doncs, gràcies a aquest projecte despres vingueren "H@z TIC 2" i el que hem descrit en primer lloc "H@z TIC DOWN".













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada